8.6.2012

salilla virtaa riittää

Valmentajani kannusti minua edelleen käymään kuntosalilla, ja jatkamaan yhden kerran pituutta kahteen tuntiin. Aiemminhan kävin salilla 3 kertaa viikossa, niistä kaksi kertaa n. 55 minuuttia aerobista liikkumista rasvanpolttosykkeellä juoksumatolla, wavessa, crostrainerilla, pyörällä ja soutulaitteessa sekä ohjelman mukaista kuntosaliharjoittelua 35 minuuttia. Yhdellä kertaa ainoastaan aerobista liikkumista tuo 1,5 h.

Nyt olen Cambridge ohjelman aikana käynyt salilla entiseen malliin. Olen lyhentänyt kaikenlaisten kevätkiireiden takia käynnit reilun tunnin mittaisiksi. Pari kertaa olen ohjeen mukaan liikkunut 2 tuntia, ja yllättävästi voimaa ja virtaa tuntuu siihen löytyvän. Ehkä hikoilen hieman enemmän, mutta olo tila ei ole lainkaan heikko. Yleensä ennen salille menoa syön joko kokonaisen tai puolitetun pussin, ja treenin jälkeen pussin lisättynä proteiinilla: kananmunalla, tonnikalalla tai broilerilla. Ihmettelen kyllä, miten todellakin jaksan liikkua näin, vaikka kokonais kcal määrä on jotain 800-1000 kcal päivässä.

Pyrin myös viikottain käydä kerran sauvakävelemässä tai pyöräilemässä, sekä uimassa. Varsinkin yövuorojen välissä tuntuu kävely ja uiminen paremmalta vaihtoehdolta salille. Viimeisen yön jälkeen uimassa käyminen ihan kaikessa rauhassa, ilman suurempia rehkimisiä - tuntuu taivaalliselle. Ja kun saa käydä hierottamassa itsensä monitoimialtaassa oikeen vetreäksi.

Laihtuminen näkyy jo muillekin, ystäväni ystävällisesti ovat siitä minulle sanoneet. Hiukan hymyilytti, kun eräs heistä sanoi, ettenhän liikaa vaan laihdu ... voi, voi - sitä vaaraa ei liene ole! Tavoitteenihan ei ole päästä normaali painoon - lähinnä jonnekin sinne lievän lihavuuden yläarvoille. Itse olen huomannut lähinnä kaulan laihtumisen, sekä sormien ... Ja sieltähän se on todellakin tärkeintä laihtua, mitäs tuota nyt ihan ensimmäisenä mahasta ja takapuolesta ;)

Kyllä tuota kuntosaliharjoittelua saa todellakin jatkaa, ettei alkaisi allit kovin riippumaan ... siinä on ainakin mulle kovasti motivaatiota.

Toisen viikon kumulatiivinen laihtuminen

-8 kg
:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti